Parijs 8 t/m 11 augustus 2013 – Dag 4

Vandaag is de laatste dag dat we in Parijs zijn. Vanmiddag pakken we vanaf Gare du Nord de Thalys terug naar Rotterdam. Om van daaruit weer verder naar ons fijne Eindhoven te reizen. Ergens erg jammer want ik vond het echt ontzettend leuk. Maar ik ben na een reisje ook altijd wel weer blij om naar huis te gaan. Lekker in mijn eigen bedje, mijn vriendje en Loebesje.

Na een lekker ontbijtje hebben we nog even lekker gedoucht en hebben we onze spullen ingepakt. Na nog even snel naar de supermarkt geweest te zijn voor een paar flessen Fanta hebben we onze spullen achter de balie gezet en gingen we nog even naar de Montmartre want L. wilde nog heel graag een tekening van zichzelf.

Na een flinke klim, want die trappen wennen echt niet kwamen we aan bij de Montmartre en moesten we nog zoeken naar een tekenaar waarvan L. de stijl leuk zou vinden. Uiteindelijk had ze een cartoon tekenaar gevonden die ze leuk vond tekenen. Nou een cartoon kreeg ze. De tekening was erg geslaagd.

Op de weg terug kwamen we nog een souvenirswinkel tegen waar L. voor haar kleine nichtje een ontzettend schattig shirtje van Parijs kocht en ik voor mijn vriend ook een shirt van Parijs kocht.

Toen hebben we als afsluiter nog een lekker drankje gedaan op het terras wat ook meteen onze duurste drankjes van heel het weekend waren. Op weg naar het hotel kwamen we nog langs het parkje waar we dit weekend regelmatig gezeten hadden. En besloten de reis ook af te sluiten waar we hem begonnen zijn. Alleen toen we aankwamen lag er een koffer overhoop getrokken in het park. De kleren lagen overal en een zwerver was al aan het kijken of er iets voor hem inzat. Er lagen ook twee handtassen bij. Ik denk dat er iemand is beroofd van haar bagage. Jammer hoor. Na er nog even gezeten te hebben onze koffers maar opgehaald om te vertrekken.

IMAG1627

Na een hoop gestoei met de koffers in de metro.. De mijne was nogal zwaar vermoedelijk door de flessen Fanta die er in zaten, kwamen we aan bij Gare du Nord. Daar moesten we nog even zoeken naar het perron waarvan onze trein zou vertrekken. Maar dat was nog niet aangegeven omdat we aardig vroeg aankwamen. Na nog even buiten een sigaretje gerookt te hebben (Ja ik weet is slecht voor je, maar ik ben al gestopt) nog maar eens wezen kijken en wisten we op welk perron we moesten zijn. Na nog even gezeten en gegeten te hebben zijn we ingestapt en konden we de thuisreis aanvaarden. Het zat er nu dan toch echt op.

In de trein heb ik L. voornamelijk zitten klieren met de camcorder. Want echt dat was saai. Het is eigenlijk alleen maar wachten tot je weer thuis bent… Of in ons geval op Rotterdam centraal.

Na een hoop slap gezever wat ons wel leuke filmpjes heeft opgeleverd kwamen we dan aan in Rotterdam. Snel weer met die veel te zware koffers naar een ander perron om te wachten op onze trein die ons dan wel echt naar huis zal brengen. De trein reed goed optijd helaas kwamen we achter een goederentrein te zitten waardoor we een kwartier vertraging kregen en stonden onze vriendjes al die tijd op ons te wachten op het perron.

Toen we eindelijk in Eindhoven aankwamen zag ik dat mijn vriend Loebesje ook bij had en het was echt superleuk om ze allebei weer te zien. L. en ik hebben ze meteen hun mega schattige boxershort gegeven waar ze vanzelfsprekend ontzettend blij mee waren.

Na nog even gekletst te hebben op de parkeerplaats hebben we afscheid genomen en gingen we ieder naar ons eigen huis en was ons super gezellige Parijs weekend afgelopen.